Primăria oraşului Negreşti, jud. Vaslui - Tel./Fax: 0235 457 679, Email: inforpnegresti@gmail.com
Modernizare drumuri în localitatea Glodeni, amenajare drumuri laterale, podeţe şi amenajarea şi consolidarea albiilor prin gabioane de protecţie
Manifestaţiile de "Ziua Eroilor" din data de 25 mai 2017
Festivalul internaţional al cântecului şi jocului popular pentru copii şi tineri "Cântec, joc şi voie bună", Negreşti, ediţia a IX-a, 5-6 august 2017

Acte necesare pentru angajare ca asistent personal al persoanei cu handicap grav

  • cerere tip
  • buletin de identitate / carte de identitate pentru bolnav şi persoana care solicită angajarea;
  • certificatul de încadrare în grad de handicap, pentru bolnav;
  • cazier şi adeverinţa medicală pentru persoana care solicită angajarea.
  • extras de cont bancă, în cazul în care se doreşte primirea dreptului în cont bancar 
  • anchetă socială
  • carte de muncă/ adeverinţă vechime
  • dosar cu şină

VENITUL MINIM GARANTAT (Ajutorul social)

Familiile şi persoanele singure ale căror venituri se situează sub nivelul lunar al venitului minim garantat, stabilit prin ordonanţă de urgenţă, au dreptul la ajutor social.

Cuantumul ajutorului social se stabileşte ca diferenţă între nivelul venitului minim garantat şi venitul net lunar al familiei sau persoanei singure.

Cuantumul lunar al Venitului Minim Garantat (VMG) este stabilit prin raportare la indicatorul social de referinţă ISR a cărui valoare este stabilita prin lege la 500 LEI.

Nivelurile pentru VMG sunt următoarele:

  • Persoana singura = 142lei
  • Familia formata din 2 persoane =255lei
  • Familia formata din 3 persoane =357lei
  • Familia formata din 4 persoane = 442lei
  • Familia formata din 5 persoane = 527lei
  • Pentru fiecare alta persoana peste numărul de 5 persoane, ajutorul social se măreşte cu0.073 x ISR =36.5 lei

 

Categorii de venituri care nu se iau în calcul la stabilirea venitului net/membru de familie:

  • sumele provenite din alocaţia pentru susţinerea familiei;
  • sumele provenite din alocaţia de stat;
  • bugetul personal complementar al persoanelor cu handicap;
  • ajutoarele de stat acordate producătorilor agricoli;
  • bursele de studiu şi cele sociale, precum şi bursele acordate în cadrul Programului naţional de protecţie socială “Bani de liceu”;
  • veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, cu modificările şi completările ulterioare. 

 

Acte necesare la depunerea dosarului pentru ajutor social

  • Cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului social: pdf DESCARCĂ (525 KB) ;
  • Acte de identitate ale solicitantului şi ale membrilor familiei (buletin/carte de identitate, certificat de naştere /căsătorie/ deces, hotărâre judecătorească de divorţ, livret familie) - original şi copie;
  • Acte de venit ( cupon plasament familial, îndemnizaţie persoana cu handicap, adeverinţă de salariu);
  • Adeverinţă Agenţia Locala de Ocupare a Forţei de Muncă TRIMESTRIAL — persoana aptă de muncă este în căutarea unui loc de muncă şi nu a refuzat nejustificat un loc de muncă/ curs de calificare);
  • Adeverinţă privind starea sănătăţii (certificate medicale din care să rezulte încadrarea în categoria peroanelor cu handicap accentuat sau grav sau în gradul I sau II de invaliditate );
  • Adeverinţă de elev/student  (forma de învăţământ, tipul şi cuantumul bursei);
  • Cerere şi declaraţie privind veniturile (tipizate)
  • Adeverinţă privind veniturile realizate supuse impozitării eliberată de Administraţia Finanţelor Publice
  • Adeverinţă de la Registru Agricol, eliberată de către Primăria Negreşti
  • Certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către Primaria Negreşti
  • Dosar cu şină

Acte necesare in vederea efectuării anchetei sociale necesara la Comisia pentru Protecţia Copilului

a ) încadrării într-un grad de handicap, corespunzător diagnosticului stabilit;

b ) înscrierii în învăţământul special.

- certificat de încadrare în grad de handicap din anul precedent

- bilet recent de externare din spital / adeverinţă medicală

- buletin de identitate / carte de identitate a părintelui sau reprezentantului legal al minorului;

- fișa psihologică;

- traseul educațional.

Acte necesare în vederea instituirii curatelei speciale (curator străin)

Curatela specială se eliberează în următoarele situaţii: dezbateri de succesiune, contracte de vânzare - cumpărare făcute în numele minorului.

  • copii după buletinele de identitate / cărţile de identitate şi certificatul de căsătorie al curatorului şi al părintelui supravieţuitor;
  • copii după certificatul de deces al părintelui;
  • copie după certificatul de naştere sau cartea de identitate a minorului (după caz);
  • copia anexei 1;
  • cerere făcută de părinte;
  • declaraţie de acord făcută de curator;
  • adeverință de venit;

Acte necesare pentru întocmirea dosarului de plasament familial

  1. Cererea solicitanţilor;
  2. Copii xerox după actele de stare civilă ale solicitanţilor (B.I., certificat de căsătorie, certificate de naştere);
  3. Copii xerox după actele de stare civilă ale părinţilor copilului (B.I., certificat de căsătorie, certificate de naştere); dacă părinţii sunt decedaţi, se anexează copii xerox după certificatele de deces;
  4. Acordul/dezacordul părinţilor în ceea ce priveşte stabilirea unei măsuri de protecţie specială pentru copilul (copiii) lor; dacă părinţii au divorţat se anexează o copie după sentinţa civilă de divorţ;
  5. Copie xerox după certificatul de naştere al copilului (copiilor);
  6. Adeverințe medicale pentru solicitanţi şi copil (copii);
  7. Adeverințe de venituri pentru solicitanţi sau, dacă este cazul, cupoane de pensie;
  8. Adeverință de la școală și caracterizare pentru copil (copii) dacă este înscris într-o formă de învăţământ;
  9. Anchetă socială;
  10. Plan de servicii întocmit conform Legii nr. 272/2004 întocmit de Serviciul Public de Asistenţă Socială de la domiciliul părinţilor copilului ;
  11. Cazier solicitant.

ALOCAŢIA DE STAT PENTRU COPII

Se acordă fiecărui copil, cetăţean român sau străin rezident pe teritoriul României, conform legii, cuantumul acesteia fiind de:

  1. 200 lei pentru copiii cu vârsta intre 0 – 2 ani/ respectiv pană la 3 ani în cazul copilului cu handicap;
  2. 84 lei, pentru copilul care a depăşit vârsta de 2/3 ani, pană la 18 ani, precum şi tinerilor care au împlinit 18 ani, pană la finalizarea studiilor.

ACTE NECESARE

Pentru copiii născuţi în România

  • Cerere tip: pdf DESCARCĂ (46 KB)
  • Certificatul de naştere al copilului (original şi copie);
  • B.I. / C.I. / C.I.P. al ambilor părinţi (original şi copie);
  • Extras cont pe numele solicitantului / titularului (dacă se doreşte plata în cont bancar);
  • în situaţia în care părinţii nu sunt căsătoriţi, se solicită prezenţa ambilor părinţi în vederea stabilirii de comun acord a reprezentantului legal.

Pentru copiii născuţi în U.E.

  • Cerere tip:  pdf DESCARCĂ (133 KB) ;
  • Certificatul de naştere al copilului (original şi copie);
  • B.I. / C.I. / C.I.P. al ambilor părinţi (original şi copie);
  • copii după documentele de identitate eliberate de statul în care au lucrat sau au avut reşedinţa şi copii după documentele care conţin numerele de identificare/ de asigurare, eliberate de statul în care au lucrat sau au avut reşedinţa;

Exemplificare:

  • în cazul Italiei - copie dupa Carta d'identita si copie dupa Codice Fiscale
  • în cazul Spaniei - copie după documentele care conţin adresa unde au locuit şi numărul NIE
  • în cazul Greciei - 
  • în caul celorlalte state membre UE - copii după documentele care conţin adresa unde au locuit şi documentele care conţin numerele de identificare/ asigurare, acordate de statele unde au locuit/ au lucrat.
  • Extras cont pe numele solicitantului / titularului (dacă se doreşte plata în cont bancar);
  • Formularul E 411/Adeverinţă de la instituţiile abilitate (din ţara unde s-a născut copilul) sau adeverinţă de salariat cu menţionarea datei angajării pentru părinţii care lucrează în România.

Pentru copiii născuţi în Republica Moldova

  • Certificatul de naştere al copilului (copie şi original);
  • B.I. / C.I. / C.I.P. al ambilor părinţi (original şi copie);
  • Extras cont pe numele solicitantului / titularului (dacă se doreşte plata în cont bancar);
  • Adeverinţă de la Casa de Asigurări Sociale a Republicii Moldova.

IMPORTANT

  1. 1. La depunerea documentaţiei, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale ambilor părinţi şi ale copiilor, în ORIGINAL.
  2. 2. La depunerea dosarului, este necesară prezenţa ambilor părinţi, dacă nu sunt căsătoriţi.

ALOCAŢIA PENTRU SUSŢINEREA FAMILIEI

ACTE NECESARE

în vederea întocmirii dosarului pentru alocaţia de susţinere a familiei, pentru familiile care au în întreţinere copii minori şi care au un venit net de până la 530 lei/ membru de familie:

  • Cerere tip: pdf DESCARCĂ (525 KB) ;
  • livretul de familie (copie şi original);
  • cărţi /buletine de identitate ale părinţilor (copie si original);
  • certificat atestare fiscală pentru anul anterior depunerii cererii;
  • certificatul de căsătorie al părinţilor (copie şi original);
  • certificate de naştere ale copiilor minori şi cărţi de identitate (dupa caz);
  • adeverinţe privind venitul net, sau cupoane de pensie / ajutor de şomaj / ajutor social, în adeverinţele de salariat fiind necesar să se menţioneze şi dacă solicitanţii beneficiază sau nu de bonuri de masă;
  • cupon pensie de întreţinere, dacă este cazul;
  • cupon alocaţie de stat/ extras de cont;
  • adeverinţă bunuri de la administraţia financiară (terenuri, autoturisme etc), dacă este cazul;
  • adeverinţe de elev pentru copiii de vârsta şcolară, în care să se menţioneze dacă minorii repetă anul şcolar şi motivul, dacă este cazul; pentru copiii care repetă anul din motive medicale, se va ataşa copie după certificatul medical;
  • hotărâre de plasament familial, dacă este cazul;
  • hotărâre judecătorească definitivă de divorţ, certificat de deces sau adeverinţă de la penitenciar pentru soţul arestat, dacă este cazul;
  • certificat de încadrare în grad de handicap pentru copii şi/sau adulţi, dacă este cazul;

În cazul uniunii consensuale (concubinaj), considerată familie beneficiară după noua lege, vor fi prezentate şi documente referitoare la componenţa familiei şi venituri pentru partenerul (concubinul) solicitantului.

CUANTUMUL LUNAR AL ALOCAŢIEI DE SUSTINEREA FAMILIEI

Familiile cu ambii părinţi, cu venitul net mediu lunar pe membru de familie sub 200 lei:

  • 1 copil – 82 LEI
  • 2 copii – 164 LEI
  • 3 copii – 246 LEI
  • 4 sau mai mulţi copii – 328 LEI

Familiile cu ambii părinţi, cu venitul net mediu lunar pe membru de familie între 201 şi 530 lei:

  • 1 copil – 75 LEI
  • 2 copii – 150 LEI
  • 3 copii – 225 LEI
  • 4 sau mai mulţi copii – 300 LEI

Familiile cu un părinte, cu venitul net mediu lunar pe membru de familie sub 200 lei:

  • 1 copil - 107 LEI
  • 2 copii – 214 LEI
  • 3 copii – 321 LEI
  • 4 sau mai mulţi copii – 428 LEI

Familiile cu un părinte, cu venitul net mediu lunar pe membru de familie între 201 şi 530 lei:

  • 1 copil – 102 LEI
  • 2 copii – 204 LEI
  • 3 copii – 306 LEI
  • 4 sau mai mulţi copii – 408 LEI

Societati comerciale ale CL Negresti

Plăți online

logo ghiseul ro 2

Acest nou serviciu vă permite plata online a taxelor și impozitelor locale. Citeste mai departe...

Evenimente

No events

primaria orasului Negresti, judetul Vaslui

Red Green Blue Neutral

Pentru orice problemă legată de funcţionarea acestui site, vă rugăm să vă adresaţi Biroului de Relaţii cu Publicul la adresa: inforpnegresti@gmail.com. Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului site-ului Primăriei Negreşti se va face cu acordul Primăriei sau cu menţionarea sursei. Copyright @2017-2020 Primăria Oraşului Negreşti